۱۲ مهر ۱۴۰۳، ۲:۵۱

مدیرکل استاندارد استان بوشهر:

نشان حلال به ۴ واحد تولیدی در بوشهر اعطا شد

نشان حلال به ۴ واحد تولیدی در بوشهر اعطا شد

بوشهر- مدیرکل استاندارد استان بوشهرگفت: در سال ۱۴۰۲ با بررسی و بازرسی‌های صورت گرفته توسط کارشناسان نظارت، پروانه نشان حلال برای ۴ واحد صنایع تولیدی در بوشهر صادر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن مشتاقی چهارشنبه شب در جمع خبرنگاران با بیان اینکه استاندارد در لایه لایه‌های زندگی جامعه نقش به‌سزایی دارد، اظهار داشت: در ۴ ماهه نخست امسال در زمینه درآمد از محل کارمزد خدماتی اظهارنامه‌های صادراتی و وارداتی مبلغ ۸۵۴ میلیارد ریال وصول گردیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۷ درصد رشد داشته است.

مدیرکل استاندارد استان بوشهر با اشاره به اینکه در سال قبل ۴ واحد تولیدی در بوشهر موفق به گرفتن نشان «حلال» شدند، گفت: یکی از برنامه‌های دیگر اداره کل استاندارد استان بوشهر در راستای اقدامات تحولی خود صدور نشان حلال و بسط و گسترش آن در بین صنایع است که در سال ۱۴۰۲ با بررسی و بازرسی‌های صورت گرفته توسط کارشناسان نظارت، پروانه نشان حلال برای ۴ واحد صنایع تولیدی صادر شد.

مشتاقی عنوان کرد: زمان بر شدن بررسی و تعیین ماهیت پرونده‌های صادراتی فرآورده‌های نفتی یکی از مشکلات صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی در سال‌های گذشته بود که خوشبختانه با تشکیل و حضور فعال کارگروه فرآورده‌های نفتی استانی، به دبیری اداره کل استاندارد، زمان بررسی و اعلام نظر پرونده‌های صادراتی فرآورده‌های نفتی به کمتر از ۳۰ روز تقلیل یافته است.

وی خاطر نشان کرد: این اداره کل با تشکیل ۳ دبیرخانه کمیته فنی متناظر در سطح استان حضور فعال و مؤثری در عرصه استانداردهای بین المللی و اجلاسیه های ISO دارد که می‌توان به دبیری کمیته فنی ISO/TC 161، دبیری کمیته فنی ISO/TC 109 و دبیری کمیته فنی ISO/TC 265 اشاره کرد.

کد خبر 6245313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha